Blogger Layouts


TER...lalu sibuk... hati teringin..... KURUS... cantik....!!!! ( please fill form - interested n serious buyer only) CALL @ SMS : auw @ hidaya 012-4499336 , giha 016-6651152 , kama 012-5029369, Anem 017-6090873 , Maria 012-2046508, Musliha 019-3661096, Shima 019-6676650, Nurul 012-4780765, Syasya 019-2662639, C'Ani 013-3388492, Lin 019-3258628



email : pb_hidaya@yahoo.com Fax : 03-33923581 alwayz freelance @ klang valley, Selangor, putrajaya, n9, malacca, johore......

AUWpremiumbeautiful

kawan2 yg d hormati....if u all terlalu inginkan badan cantik dan sihat...sehingga kini masih tercari2 dan sudah berhabis untuk KURUS...diharap blog ini dapat membantu...AUWpremiumbeautiful sentiasa sedia untuk anda...memberi info dan berkongsi tips untuk cantik dan sihat....sememangnya berbaloi2 dan value untuk wang anda


apa2 komen amat di alu2kan.......bagi meningkatkan mutu perkhidmatan kami..........Thanxxx 4 ur support...



kurus + cantik + sihat + senyum + relaxxxx = arrrrgggggggghhh @ :) :) :)
~~~up 2 u~~~

WEBSTAGRAM

fb

AUWpremiumbeautiful™

Saturday, July 23, 2011

Hinakah Daku Kerana Aku Pilih MLM

hati ini berkata-kata, nak diluahkan tapi, takut kalau ada rakan-rakan lain berkecil hati walaupun coretan saya ini bukan dituju pada sesiapa tapi saya taknak fikir semua itu....

sebab mereka-mereka-mereka itu bukan yang bagi rezeki kepada saya tetapi Allah. Kalau kita rajin berusaha, rajin menunaikan solat 5 waktu, rajin berdoa, rajin berzikir, rajin mengeluarkan idea dan ilham baru, kreatif, berinovasi, berani keluar dari zon selesa, berani mencuba dan berani untuk gagal bagi saya tidak salah pun jika kita nak ceburkan diri di dalam apa-apa bidang perniagaan sekalipun hatta MLM sekalipun dengan syarat kita tidak menindas orang lain yang lebih kuat berusaha dari kita. Jika kita rajin maka Insyaallah kita akan nampak hasilnya tetapi jika kita MALAS kecuali rajin menghentam je sudah tentulah kita tidak akan dapat hasilnya.

Untuk apa corat-coret ini ditulis......ianya untuk memberitahu apakah yang tersimpan di dalam hati saya selama saya menceburi bidang MLM Hai-O. Sebut sahaja MLM secara automatik kita akan kehilangan kawan-kawan rapat, kawan baik, bahkan kita ni macam menambah koleksi musuh pula bahkan saudara-mara pun akan menjauhkan diri macamlah kita ni dah takde kerja lain, kan? Bertempiaran orang akan lari bila saya cakap saya berniaga MLM, macamlah saya tiada kerja lain nak approach orang jadi downline saya. Sampai rakan2 cop saya melanggar etika keje hakiki...sebab lebih banyak yg buruk dan dosa kerana saya tiada logo halal...menyokong bizs org cina...entahlahhhh


 
Bila saya balik ke rumah Emak, Ayah....nak-nak saya balik time 'bulan mengambang' menjadi satu kepelikan ialah time tu semua orang dah' kering' duitnya sedangkan saya masih 'basah' lagi. Bila balik raya of courselah sebagai anak perempuan sulung,keje kerajaan lagi...takkan nak balik tak menghulurQkan...saya cuba pastikan 2 adik saya plus mak ayah dapat "ang pow" yg tebal2...walaupun ang pow 2 org adik saya saya masukkan berhelai2 duit RM1...memanglah TEBALLLLLL...hehe....bukan saya nak bermegah tapi itulah sahaja cara saya membalas jasa mereka....

Sesekali bila balik berkumpul beramai-ramai makcik pakcik, sepupu-sepupu tanya juga saya ada buat apa-apa bisnes ke sebab nampak cam agak senang berbanding sebelum saya joint Hai-O. Lantas saya ceritalah apa yang saya buat tapi kene KONDEM juga. Kondemnya cerita kawan atas kawan atas kawan kene tipu...tak tahulah sape yang menipu...Allah sahaja yang tahu...Kalau saya ni gila cari downline dah tentu 25 jam saya duk approach ahli keluarga dan rakan-rakan saya sendiri masuk ke MLM yg saya buat. saya tulis hanya pada yang MAHU sahaja....yang punya masalah seperti saya DAHULU...dengan strategi yang ada memang mudah...xpayah nak pening2 kepala...ade nampak ke saya pening kepala???? huhu....yang rase perlukan side income dengan USAHA...bukan duduk saja dapat DUIT....dengar pun dapat DUIT....Tunggu pun dapat DUIT...tunggulah sampai kiamat...aduhaiiii....


Saya memang promosi di FB atau di blog ini supaya jadi downline saya TETAPI saya sendiri memerah otak dan keringat nak tulis cara2 yang kami lakukan yang memberi ilmu dan kesedaran tentang kepentingan kesihatan terutamanya WANITA dan KANSER.... tapi berapa kerat sangat le orang kita nak membaca, kene kutuk, kondem dan nak menjatuhkan orang lain lagi adalah. 

Saya teringat lagi ade comment di fb, tentang penipuan hai-o terbongkar!!! itu ORANG yang menipu dan orang yang SHARE konon xnak orang lain kena...xtaula niat ape...xnak nnt orang yang buat MLM terkene jadi banyak duit, jadi kene derma dan sedekah, yela dah banyak income kan???tapi saya pula kene COP...xpelah...yg penting Allah tahu mane yg benar.....tambah lagi bila friend fb dok komen dan kondem2 d status saya...memanglah PELIK...sy x approach derang pape...iklan pun salah..nak buat iklan pun juta2 tau...yang kaki komen dan kondem ni ngalahkan org ade blaja ilmu atas bawah, PhD lahh....dia kata org MLM ni jual temberang tapi saya jual barang.....HAI-Obat pun bole jadi tajuk gelak2...xpelah cam tgk cite P.Ramlee...positifnya mungkin jasa saya akan di kenang mcm P.Ramlee satu masa nanti kot...haha ..terima kasihlah...kadang2 memang buat saya tergelak sorang2...nak marah pun tak jadikkkk...hehe...punyalah teruk agaknya saya ni...xcukup2 gaji, cari duit banyak2 buat ape ye???? disuatu sudut pandangan diorang memanglah semua xkena....tapi macam lah derang bayar ansuran kereta mewah saya bulan2...cewahhhh....bil2 ekon, astro, streamyx saya...bagi kat mak bapak saya duit bulan2, tolong dua orang adik kesayangan saya further study...adik2 saya nak masuk U ni...kawan2 tolong bayar yuran register sume dalam rm4k utuk seorang yerrr...tapi itulah MANUSIA....ingat saya ni GILA duit...cari duit banyak2...PK lahhh same2 ye..nak tunggu BONUS...ntah dapat ntah idak...dapat pong bayar 2X...azabnya...macam bayar orang beli kain, tudung kat opis...bayar 2-3kali...sabo jela...haha
kalu kakitangan gomen duit sume g ANGKASA...nak survive punya pasal....slip gaji sampai santak ke DINDING...memanglah PERSONAL...suka ati koranglah..duit korang kan???
bagi yang xpaham dan BUAT2 xpaham...xpayahlah bawak mulut...sampai tutup periuk nasi orang...
kami punya strategi nak usahakan turunkan duit tu dari angkasa...kalau anda taknak...biar jela duit anda tu g angkasa sampe pencen...so itu pilihan anda k...

Saya bukan hendak mengungkit, walaupun saya dah berjaya mendapat level DIAMOND bahkan saya letak BIO AURA water filter di rumah adik bradik, sedara dan kawan2 yg bnyk tolong saya....saya byrkan bulan2 bg pihak mereka ngn hasil bonus saya...sy xpernah ketuk pintu then KUTIP hutang bulan2...sebab saya tahu masing2 punya expanses yg lebih penting perlu d bayar...so bila ade RM bayarlah....sbb sy niat nk kongsi nikmat dengan orang2 terdekat yg saya sayang....tapi ada yang tetap perlekehkan saya..kate saya pakse beli pulakkk...setahun anda tak bayar pun...saya tak penah bising pun...cerita pulak kata saya tipu...memanglah tak sedar di untung...tak apelah....saya ambil dari sudut positif sebab saya tahu kita ni semua manusia.... punya EGO masing2....

Saya tahu ada rakan-rakan pejabat atau rakan-rakan yang lain tak rajin untuk singgah beri komen di blog saya kerana blog saya berstatus kedai online bisnes...tak abis2 nak cekik darah orang...bayar baju dalam pun mahal2...adoiii...ni bukan baju dalam subsidi la yang...ini kesedaran individu...kalau masa saya tulis entri personal feedjit saya memang banyak...yelah orang kita ni cukup suka kalau kita menulis yang  ala-ala provoke dan bagus dan kebodohan saya ialah kadang-kala saya 'terbuka' aib sendiri tapi bila saya mula menulis entri berbentuk ilmiah jarang saya nak dapat komen tapi KONDEM adalah... Tapi saya sentiasa keep positive sebab kalau kita masih nak duduk di zon selesa...percayalah sampai beranak 5 pun saya tetap begini, jadilah lecterur cabuk sampai umur 58 tahun gaji nak cecah RM5 ribu pon segan dahlah malas....ambil PTK laa ni PTK dan takde tahun depan lagilah malas nak pi amik exam. 
sabda Nabi
"syurga itu dikeliingi hal-hal yang tidak disukai dan neraka itu dikelilingi berbagai syahwat"
(H.R Bukhori dan Muslim)

ini saya rujuk Al-Quran dan Sunnah...kalau anda rase salah, saya xtau anda rujuk kitab mana....
Untuk berjaya memang kita akan lalui banyak cabaran, yang dengki, yang benci, yang meluat itu adalah LUMRAH ALAM!. Kita takkan boleh nak puaskan hati semua pihak lelebih lagi saya cuba keluar dari watak jahat dan ingin berubah ke watak baik, orang susah nak terima, percayalah! Orang lebih mengingati kejahatan kita dari mengingati kebaikan kita, walaupun kita pergi haji 10 kali pun percayalah, kejahatan kita tetap diingati sampai mati.

Apa yang saya paparkan ini bukan bertujuan untuk menambah musuh atau meraih simpati. Cuma, kadang-kadang saya terjumpa juga blog yang menghentam mereka yang terlibat MLM. tapi saya ada terjumpa beberapa blog yang kurang faham dan taknak selami hati orang yang joint  MLM ni. MLM ni ada macam-macam jenis.....macam manusia juga ler walau tidor sebantai mimpi lain-lain kan so memacamlah peel but pleaselah banyakkan membaca dan bukan banyakkan menulis benda yang mengarut, menggaruk dan mengkondem satu pihak sebab kita tak tahu. Saya cuma berdoa semoga saya IKHLAS memberi agar saya dapat juga pahalanya. Saya juga manusia kerana bila hati marah maka terluahlah yang tidak sepatutnya. Nak kata saya kaya, saya tak kaya cuma saya tidak menyusahkan adik-beradik saya untuk meminjam duit sekarang...dan sedang usaha utk bayar ape yang patut...dengan duit bonus yg saya dapat...Suami saya pula sekarang nampak lebih happy dari dahulu sebab saya tidak menyusahkan dia lagi....sebab dulu saya yg banyak kondem dia ttg MLM....hehe...dan sekarang saya sedar kenapa dia perlukan saya..... Perubahan perlu sedikit demi sedikit, jangan harapkan secara drastik....Insyaallah saya akan terus berusaha untuk memperbaiki ekonomi rumahtangga kami dan anak2. Biar sedikit tapi hasilnya berterusan. Apa pun jika ada terkasar bahasa saya ingin memohon 1000 kemaafan tentang entri ini.  Untuk mereka yang support saya dari belakang.....hanya ALLAH sahaja yang membalas budi baik kalians....
edited from Jangan Hina Daku Kerana Aku Pilih MLM...mohon share 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers