Blogger Layouts
TER...lalu sibuk... hati teringin..... KURUS... cantik....!!!! ( please fill form - interested n serious buyer only) CALL @ SMS : auw @ hidaya 012-4499336 , giha 016-6651152 , kama 012-5029369, Anem 017-6090873 , Maria 012-2046508, Musliha 019-3661096, Shima 019-6676650, Nurul 012-4780765, Syasya 019-2662639, C'Ani 013-3388492, Lin 019-3258628



email : pb_hidaya@yahoo.com Fax : 03-33923581 alwayz freelance @ klang valley, Selangor, putrajaya, n9, malacca, johore......

AUWpremiumbeautiful

kawan2 yg d hormati....if u all terlalu inginkan badan cantik dan sihat...sehingga kini masih tercari2 dan sudah berhabis untuk KURUS...diharap blog ini dapat membantu...AUWpremiumbeautiful sentiasa sedia untuk anda...memberi info dan berkongsi tips untuk cantik dan sihat....sememangnya berbaloi2 dan value untuk wang anda


apa2 komen amat di alu2kan.......bagi meningkatkan mutu perkhidmatan kami..........Thanxxx 4 ur support...



kurus + cantik + sihat + senyum + relaxxxx = arrrrgggggggghhh @ :) :) :)
~~~up 2 u~~~

WEBSTAGRAM

fb

AUWpremiumbeautiful™

Saturday, June 25, 2011

PREMIUM BEAUTIFUL pilihan terbaik!!!!
dengan hanya menyarungkan set Premium Beautiful...anda dapat
~SIHAT~CANTIK~ANGGUN~
 
 
Fahami 5 fasa dingin seks suami isteri
 
Kehidupan seks suami isteri tidak akan sentiasa ghairah. Ada masanya baik suami atau isteri kurang bernafsu atau dingin seks. Malah pasangan yang baru berumah tangga juga tidak terkecuali dalam hal ini. Ketahuilah bahawa ia adalah tahap yang biasa dalam rumah tangga.
Apa yang penting anda tidak membiarkan ia berlarutan dan mencari cara untuk memulihkannya. Dalam perkahwinan ada lima fasa dingin seks yang mungkin dialami suami isteri, fahamilah kerana mungkin kita ini anda sendiri sedang mengalaminya.
1. Sejurus berkahwin
Ramai yang mengatakan seks pengantin baru akan sentiasa hebat akan tetapi sebetulnya tidak. Ada pasangan yang masih dalam bulan madu menghadapi masalah dingin seks. Ia mungkin disebabkan rasa kecewa kerana fantasi tentang seks jauh berbeza daripada apa yang dibayangkan sebelum berkahwin. Mungkin juga kerana sama ada suami atau isteri terlebih dahulu sebelum berkahwin sudah diberi gambaran yang salah dan mitos-mitos seks yang tidak tepat tentang seks.
2. KehamilanJarang ada wanita yang kuat nafsunya ketika hamil. Kebanyakannya tidak berselera tambah lagi keadaan diri yang lemah lesu terutama di peringkat awal kehamilan. Antara penyebabnya adalah alahan dan juga perubahan hormon. Tapi perubahan ghairah seks isteri dan juga emosi isteri secara drastik ini ada kalanya dapat menimbulkan salah faham di antara pasangan suami isteri.
3. Tahun pertama berumah tangga
Pada masa ini sikap sebenar dalam diri akan terserlah. Jika dahulu masing- masing berlakon atau sedaya upaya menutupinya, akan tetapi bila sudah hidup bersama tentunya sifat diri yang sebati tidak dapat disorok lagi.
Contohnya ketika bercinta anda cukup mengambil berat soal penampilan dan kebersihan tapi setelah hidup bersama, anda mula tak kisah walaupun tidak mandi sehari. Tanpa disedari semua ini akan memberi kesan terhadap perasaan pasangan.
Kekurangan dan kelemahan ini mula akan memberi pengaruh kepada kehidupan seks yang mana suami mula rasa kurang senang dengan perubahan ini sekali gus kurang berselera untuk seks.

4. Selepas melahirkan
Pada bulan-bulan pertama kelahiran, seorang bayi memerlukan perhatian sepenuhnya daripada orang tuanya terutama dari si ibu yang terlibat dengan bayi sejak awal lagi. Ini berbeza dengan bapa yang tahap penglibatannya tidak sebanyak ibu. Keadaan ini kemungkinan akan menimbulkan perselisihan.
Ketegangan ini mampu memisahkan pasangan secara emosional dan juga di tempat tidur. Ketegangan ini juga akan menimbulkan rasa letih sehingga membuatkan suami mahupun isteri mudah tersinggung, cepat marah dan mudah tidak percaya pada pasangan. Ia juga turut memberi kesan pada hubungan seks.
5. Usia perkahwinan mencecah 7 tahun
Melangkah ke angka tujuh tahun, baik suami mahupun isteri kadang kala mula berasa tidak puas dengan apa yang berlaku dalam hidup mereka. Mereka mula bertanya tentang fungsi dan arah tujuan hidupnya dan mula mempersoalkan perasaan hati, rasa tidak bahagia dan tidak puas yang dirasainya.
Perasaan sebeginilah yang membebankan perkahwinan sehingga mengganggu kehidupan seksual suami isteri. Pada fasa ini ada suami atau isteri ingin beralih angin mencari insan baru selain pasangannya.Ketika ini jugalah kes kecurangan sering terjadi.
Di samping perkara di atas dingin seks suami isteri juga boleh berlaku akibat masalah lain seperti kebosanan, penyakit atau sering ditinggalkan. Ia sebenarnya lebih bersifat individu.
Akan tetapi jangan memandang ringan bila menghadapi masalah dingin seks ini dan jangan menghindari dari menyelesaikannya. Masalah ini sebenarnya akan menjadi duri dalam daging yang tidak kelihatan dalam hubungan suami isteri hingga akhirnya menyebabkan masalah yang lebih serius iaitu kecurangan atau perceraian.

Friday, June 24, 2011

Ada yang kata tak guna berfikir sahaja TANPA bertindak!
Ya, memang betul dan saya akuinya!
“Berfikir sahaja TANPA bertindak tak memberi sebarang makna!”
Tindakan itu sudah pasti datang daripada diri masing-masing!
Dan sudah tentulah untuk apa sahaja yang kita lakukan, kita perlu gunakan akal fikiran yang dianugerahkan untuk kebaikan!
Saya tidak fikir menjadi satu kesalahan jika kita berfikir terlebih dahulu sebelum kita bertindak!
Erks..apa yang lebih merbahaya jika kita “bertindak TANPA berfikir”!
Saya akui saya hanya mampu memberi sumbangan idea untuk para pembaca blog  BEAUTIFUL ini kerana



seperti yang saya nyatakan di atas, saya tidak boleh bertindak untuk orang lain!
Saya tidak boleh memakai Premium Beautiful bagi pihak anda, kerana yang cantik & sihat adalah saya :) !
Begitu juga dengan tindakan, jika saya bertindak, hasilnya saya yang dapat!
Jika anda NAK kan hasilnya, anda perlu bertindak dan lakukan sendiri!
Jadi persoalan kepada yang mana dahulu?


Fikir atau Bertindak?
Jawapannya ada pada anda!
Kerana saya hanya mampu memberi idea dan buah fikiran, yang bertindak adalah anda!


TAHNIAH AUWpremiumbeautiful VViP Club!!!...
kerana anda memang BIJAK memilih...:):)

apabila kita IKHLAS.....
kita seringkali dengar atau mungkin pernah mengungkapkan kata-kata ni.."saya ikhlas ni"..tapi adakah kita sebenar-benarnya ikhlas? Kadang-kadang kita pun terkeliru..mulut menyebut ikhlas tapi hati kadang-kadang macam tak ikhlaskan?? Pernah tak?

Itulah namanya manusia kan.. keihklasan itu tidak perlu kita zahirkan. Perbuatan, perlakuan dan pemikiran kita yang ikhlas sebenarnya merubah pandangan atau perspektif yang berbeza. Sebagai contoh yang paling dekat..dalam melakukan sesuatu pekerjaanlah katakan..bila kita ikhlas kita tidak akan merungut atau mengeluh walaupun kerja banyak atau susah. Ini kerana kita ikhlas melakukannya kerana Allah..tulah kadang-kadang bila banyak kerja saya pun merungut gak..tu dah macam tak ikhlas jer buat kerja kan?? sama gak bila kita kena masak untuk keluarga..kadang-kadang tengah masak kita merungut penatkan..kalau kita ikhlas pastinya kita takkan merungutkan..sebab dengan masak untuk keluarga, suami dan anak-anak pun kita akan dapat pahala..hehehe..tapi bila letih muncung gak...

Keihklasan itu tidak perlu dipertontonkan sebenarnya..apa yang penting dalam setiap hal yangberlaku..ikhlaskan segalanya..Insya'Allah bila kita ikhlas..pandangan dan pemikiran kita akan berbeza ...dan kita akan dapat melihat keindahan dalam setiap perkara...

Ikhlas bila bekerja
Ikhlas bila berkawan
Ikhlas bila membesarkan anak-anak
Ikhlas dengan ibu bapa
Ikhlas dengan suami/isteri
Ikhlas bila berkata-kata

Dengan memupukkan sifat ikhlas ini barulah hati kita bersih dan suci dari sebarang kekotoran dan penyakit yang boleh menghancurkan ummah. Harta dan kemewahan dunia serta pesonanya tidak mempunyai apa-apa erti, sebaliknya harta paling bernilai ialah hati yang ikhlas.
Ini tepat sebagaimana sabda Rasulullah bermaksud:

“Bahawa sesungguhnya Allah tidak memandang kepada tubuh badan dan rupa paras kamu tetapi Dia hanya memandang kepada hati sanubari kamu.” (Hadis riwayat Muslim)

Salam JUMAAT....especially my luft +ve PB geng & AUWpremiumbeautiful...:):)

Thursday, June 23, 2011

Dalam menunaikan hak sahabat dalam memelihara lidah ialah dengan berdiam diri suatu kala dan berbicara di kala yang lain.
Cara berdiam diri itu ialah tiada menyebut-nyebut keburukan-keburukan kawan di masa dia hadir di hadapan kita ataupun dia tiada.
Malah jika kita tahu ada keburukannya, kita buat-buat tidak tahu saja, dan kalau ada orang yang menyebutnya, kita harus pura-pura tidak tahu, dan jangan sampai kita menambah-nambah pula atau membuka pintu perdebatan mengenai keburukan kawan itu. Dan jangan pula kita merisik-risik tentang kekurangannya atau mengungkit-ungkit perihalnya.
Andaikata kita lihat ia sedang menuju ke suatu usaha, atau sedang menunaikan sesuatu keperluan, maka janganlah kita bertanyakan tentang maksud dari usahanya itu, dari mana puncanya dan datangnya. Mungkin sekali dia tidak ingin memberitahu kita tentang rahsia perusahaannya itu, sehingga ia terpaksa berbohong kerananya.
Apabila diberitahukan kepada kita sesuatu rahsia, maka hendaklah kita menyimpannya baik-baik, jangan sampai kita bocorkan rahsia itu kepada sesiapa pun, meskipun kepada salah seorang sahabat yang paling rapat dengannya.
Rahsia itu mestilah disimpan baik-baik, walaupun sesudah itu berlaku pergisiran atau perselisihan-faham antaranya dengan kita, namun rahsia mestilah dijaga. Jika kita bocorkan juga, maka itu adalah sikap orang yang tercela tabiatnya dan kotor batinnya.
Seterusnya, hendaklah kita tidak mencela rakan-rakan yang disayanginya, begitu pula dengan isteri dan anak-anaknya. Andaikata kita mengetahui ada orang lain yang mencacinya, maka janganlah pula kita menyampaikan caci-cela itu kepadanya. Kerana ada kata pepatah: Orang mencacimu itu ialah orang yang menyampaikan cacian orang lain.
Sebaik-baiknya, bila mendengar ada orang yang memuji sahabat kita, kita sampaikan kepadanya, kerana yang demikian itu akan menimbulkan rasa gembira dalam hatinya, dan dia pula akan berterima kasih kepada kita kerana kita sampaikan berita itu, kemudian dia akan merasa senang dengan orang yang memujinya itu. Menyimpan berita itu, samalah seperti orang yang busuk hati dan hasad.
Pendek kata, hendaklah kita tiada menyebut-nyebut kata-kata yang boleh menimbulkan kemaraham atau perasaan benci dalam hatinya, melainkan bila wajib kita berkata terus terang kepadanya dan tidak ada jalan lain lagi untuk menahannya; iaitu seperti mengingatkan kepada suruhan agama yang mesti ditunaikan atau larangan yang patut dijauhi.
Dalam hal serupa ini, tidak boleh berdiam diri, malah berdosa jika menutup mulut. Meskipun berkata terus terang begitu akan menimbulkan kemarahannya, namun kita harus tidak mengendahkan yang demikian itu. Sebab itu sebenarnya serupa dengan melakukan suatu kebajikan bagi faedahnya, walaupun dianggap sebagi suatu perkara buruk pada zahirnya.
Adapun menyebut-nyebut tentang keburukan-keburukannya, aib-aibnya serta aib-aib anak-anaknya, maka itulah yang dikatakan ghibah atau mengumpat dan hukumnya adalah haram atas setiap orang Muslim.
Anda dilarang dari perkara ini ialah disebabkan dua perkara:
Pertama: Cuba anda perhatikan terlebih dulu perihal diri anda sendiri. Kiranya anda dapati dirimu ada satu saja dari perkara yang tercela itu, maka sudah cukuplah bagi anda untuk menahan diri daripada mencela orang lain. Memadailah anda fahamkan, bahawa dia tiada berdaya untuk menahan dirinya dari melakukan perkara yang tercela itu, sepertimana anda juga tidak berkuasa untuk mengekang diri dari perkara-perkara bala yang menimpa atas diri sendiri. Janganlah anda memandang terlalu berat suatu kelakuan yang tercela daripadanya, kerana siapakah orangnya yang boleh dikatakan terlepas dari celaan dan cemuhan?
Kedua: Ketahuilah, kiranya anda ingin mencari kawan seorang yang bersih dari segala aib dan keburukan, anda akan terpaksa mengasingkan diri dari sekalian manusia, sedangkan anda masih belum ketemui orang itu lagi. Sebab tiada seorang pun di dalam dunia ini, melainkan ada padanya perkara-perkara yang baik dan perkara-perkara yang buruk. Kiranya kebaikannya itu lebih banyak dari keburukannya, maka itulah sebaik-sebaik kawan yang dicari dan tidak ada lebih baik dari itu.
Ingatlah bahawa sifat seorang Mu’min yang mulia itu, hatinya sentiasa mengenang-ngenangkan kebaikan kawan agar timbul dalam hati kawan itu perasaan saling hormat-menghormati, sayang-menyayangi dan perasaan suka memuliakan kawan yang lain. Sebaliknya sifat seorang munafik pula, pekertinya buruk, hatinya selamanya akan memendam segala macam keburukan orang lain dan keaibannya.
Berkata Ibnul-Mubarak: Orang Mu’min itu selalu menerima keuzuran (jika ada orang membuat salah – pent) dan orang munafik selalu mencari-cari kesalahan orang lain.
Al-Fudhail berkata pula: Kepahlawanan itu ialah memaafkan segala kekhilafan kawan-kawan.
Oleh kerana itulah maka Rasulullah s.a.w telah bersabda:
“Berlindunglah dari jiran yang jahat pekertinya; bila melihat kebaikan ditutupnya, dan bila melihat keburukan diheboh-hebohkannya.”

http://bimbinganmukmin.wordpress.com/2011/04/06/hak-persaudaraan-memelihara-lidah-dan-hati-1/

Wednesday, June 22, 2011


Bagi wanita zaman sekarang, penampilan diri yang menarik adalah sesuatu yang sangat dititikberatkan. Namun tidak semua apa yang diharapkan akan berlaku. Kesibukan terutamanya kepada golongan wanita yang bekerja merupakan faktor utama mengapa kejelitaan yang sememangnya milik setiap wanita diabaikan secara tidak sengaja.


Golongan wanita di kalangan ibu-ibu merupakan individu yang sering tergolong dalam kelompok yang mudah mendapat sakit. Sebagai contoh, seorang ibu yang mengandung sering kita dengar akan mengalami sakit belakang, rekahan pada kulit perut (stretchmarks), urat di kaki timbul, pening kepala dan rasa mual serta pelbagai lagi impak dari kehamilannya. Bagi golongan wanita muda pula, ‘period pain’ atau ‘menstrual cramp’ sering sahaja berlaku pada mereka. Bahkan ada di antara mereka sanggup menelan pelbagai ubat untuk menahan kesakitan tersebut.

Namun begitu, golongan lelaki juga tidak terkecuali. Golongan ini sering dikaitkan dengan sakit belakang, gastrik dan pengambilan makanan yang tidak teratur turut menerima kesan yang sama. Walaupun golongan ini lebih ‘kebal’ berbanding wanita, namun kesihatan tetap perlu diutamakan.

Pada zaman sekarang, teknologi yang ada banyak membantu. Dari segi bidang kecantikan dan kesihatan terdapat pelbagai cara untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan sama ada dengan cara yang mahal atau murah, bergantung mengikut kemampuan diri kita sendiri.

Melabur untuk mendapatkan KESIHATAN yang baik tidak merugikan. ‘PELABURAN’ ini adalah baik untuk jangka masa panjang. Sanggupkah anda melabur untuk mendapatkan kesihatan yang baik setelah mendapat sakit yang teruk? Lebih baik beringat sebelum melarat.

Pernahkah anda mendengar mengenai PREMIUM BEAUTIFUL CORSET? Insyaallah, ia dicipta khas untuk mengatasi penyakit-penyakit yang dinyatakan seperti di atas

Friday, June 17, 2011



JUNE....JJJ
Syukur Alhamdulilah....
Allah melimpahkan seluas2nya rezeki kepada kami...Aminnnn
Benarlah dan PASTI Allah mendengar  apa saja impian hambamu yg serba kekurangan ini...
Sesungguhnya kite selalu TERLUPA padaNYA....
Sibuk!!!kerja!!!xde masa!!penat!!!stresssss!!!!huhhhhh
24jam sehari....kita semua dapat...
Tapi sejauh mane 24jam tu kita hargai....seBAIK2nya....kta je yg tahu....
18 jun trip to Hong Kong!!! To auwpremiumbeautiful geng....
especially Bandar Baru Klang geng...hihi
Tengssss & sorry my geng....xdapat nk fly wif uolssss!!!!
Hehe...almaklumle...uwek2 & mamai2....xdapat nak walk2 HK wif geng...


~FRIENDSHIP FOREVER~
~~bonusSHIP FOREVER juge~~
hihi
J0mmmmmm FIGHT!!!!

Insyaallah....UMRAH nnt kita g same2 n 0s0 Holland!!!!hehe...wink2



There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers